З газом не до жартів - 15 Червня 2011 - Сайт відділу
 
Меню сайту
Наше опитування
Як ви оцінюєте роботу Носівської РДА
Всього відповідей: 23
Банери

Носівські сайти
Погода
Погода Носівка Прогноз погоди у Чернігові Прогноз погоди у Києві
Головна » 2011 » Червень » 15 » З газом не до жартів
22:04
З газом не до жартів
Опалювальний сезон не так давно завершився, проте вже зараз газовики активно включилися у підготовку до наступного, серйозно налаштовуючи на це й своїх споживачів, тобто нас з вами. Судячи з того, наскільки серйозно ставляться завдання щодо контролю та вимог забезпечення безпеки використання газу в побуті, зокрема, і профільним міністерством, працівники Носівського РГГ впродовж весняних місяців відвідували оселі споживачів голубого палива на території всього району, акцентуючи увагу на недоліках та порушеннях правил користування газом. Про результати перевірок і про нагальні проблеми газовиків та споживачів в інтерв’ю начальника Носівського РГГ В.М. КУДІНА.
-- Стільки трагедій, пов’язаних з користуванням незамінним благом — газом, скільки відбувається в Україні, важко й уявити. Окрім значних матеріальних збитків безпечність і невиконання прямих правил користування газом несуть і численні людські жертви. У 90 відсотків біда приходить з вини самих споживачів, які в результаті платять аж занадто високу ціну. Це є найголовнішою проблемою передусім і для нас. Адже давно відома істина : краще попередити біду, ніж ліквідовувати її наслідки. Власне, це стало основною метою фронтальних перевірок в оселях споживачів. До речі, розпочавши цю роботу ще у березні, на сьогодні більше половини вже зроблено. Проте в часових рамках ми маємо завершити перевірку до початку опалювального сезону. Але хотів би наголосити, що ті споживачі, в кого виявлено порушення і визначений термін їх усунення, мають неодмінно звернутися в газове господарство і повідомити про зроблене. Це передусім стосується багатоквартирних будинків. Адже якщо хоча б в одній квартирі газове обладнання не відповідатиме нормам, від газопостачання відключається повністю стояк.
 Обійшовши більше половини споживачів, ми вже маємо загальну картину. Недоліків та порушень виявлено багато, проте споживачі, усвідомивши всю серйозність можливих наслідків, відповідально ставляться до вимог газовиків їх усунути. 
-- Валентине Миколайовичу, прокоментуйте, які порушення найчастіше зустрічали ваші колеги і чи вдавалися до радикальних мір — відключення?
-- На жаль, порушень було справді багато. Незважаючи на те, що газове господарство проводить значну роботу з профілактики, чимало наших споживачів живуть за принципом : правила встановлюють, аби їх порушувати. Але, повірте, це твердження не стосується користування газовим обладнанням. Адже думаю, зайве говорити про наслідки витоку газу, про який споживачі не повідомляють газове господарство за телефоном 104, чи цілу низку інших порушень, які дійсно мають жахливі наслідки. Споживачі мають зрозуміти, що виготовлення проектної документації (а саме у невідповідності їй чи не найбільше порушень) — справа надзвичайно серйозна і головне прорахована нашими фахівцями у кожному конкретному випадку. Тому зрозуміло, що вже самовільний перенос чи установка газових приладів, що не відповідає проектній документації або використання їх не за призначенням, замуровані труби, вентиляційні канали чи взагалі відсутність квартирок, установка газового обладнання в шафах тощо. Найхарактернішим порушенням стало під”єднання газових приладів до димовідвідних каналів гофрованою трубою замість труб з кровельної сталі товщиною не менше 1 мм.
В результаті перевірок, майже до двохсот користувачів довелося застосувати радикальні заходи — тимчасове відключення — на період усунення несправностей та порушень. Більшості в десятиденний термін було поновлено газопостачання. Але хотів би відзначити, що практично усі користувачі були одностайні у правильності підходів у роботі, обраних газовиками. Адже багато хто, довіряючи проводити ремонти, встановлювати нове обладнання тощо запрошували додому майстрів-самоучок без відповідних дозволів та ліцензій навіть не здогадувалися, що їхні «перепланування» можуть бути такими небезпечними.
Власне, у газового господарства з користувачами приватних будинків проблем трохи менше. Занепокоєння викликають багатоквартирні. Адже на сьогодні нашими працівниками обстежені всі квартири, але, двадцять сім багатоквартирних будинків у Носівці не мають балансоутримувача. А це означає, що наша організація не має права надавати послуги. Тобто постачати газ у ці будинки, де немає відповідального і нема з ким газовому господарству укладати договір. Ця проблема не сьогоднішнього дня, проте її вирішення не терпить відкладання. Питання непросте, і неприємно, що у цій ситуації заручниками обставин стають і люди, що проживають у цих будинках, і газове господарство, яке також поставлене у відповідні рамки і не може ризикувати.
Відповідно до Положення про порядок технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків, підприємств побуткового та комунального призначення всі багатоквартирні будинки повинні мати балансоутримувача і, відповідно, власника будинку. Раніше такими власниками були підприємства «Побідит», «Сільгоспхімія», цукровий завод, які на сьогодні або відповилися обслуговувати ці будинки, або взагалі ліквідовані. Єдиний вихід для їх мешканців — створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Відповідно до статті 382 Цивільного Кодексу України власники квартир є співвласниками загальних елементів будинку, до яких належать і вентиляційні камери, і газомережі. Інакше, як це не прикро, але з 1 липня Носівський РГГ Ічнянського УГГ ПАТ «Чернігівгаз» припиняє подачу газопостачання. Це справді радикальні зміни, проте краще це зробити у липні, ніж з початком опалювального сезону у жовтні, доки є час для з’ясування всіх організаційних моментів і підготовки.
КОМЕНТАР З ПРИВОДУ
 Критикувати газовиків за радикальність підходів у роботі з користувачами важко, з огляду на ті трагічні наслідки безпечного користування газом, про які чуємо по всій Україні. Але і мешканці будинків, що лишилися без балансоутримувача, також не позаздриш. По суті, ці люди лишилися наодинці з власними проблемами. І чи дасть суттєвий, а головне швидкий результат створені ОСББ, які вже з червня стають обов’язковими (у першому читанні ця норма закону вже прийнята)? Адже практично всі багатоквартирні будинки потребують капітального ремонту дахів, під’їздів, трубопроводів, каналізацій, обслуговування газопроводів також. Тепер, всі ці витрати лягають на плечі мешканців будинку. При цьому замовчується інший, дуже вагомий момент: в калькуляцію тарифів, зокрема за комунальні послуги, включені і відрахування на капітальний ремонт будинків. Тільки ось незрозумілим стає те, що ставлячи людей перед фактом створення ОСББ, питання про використання чималенької суми за призначенням буде риторичним. Виходить, що найкращим шляхом до вирішення проблем житлово-комунального господарства України законотворці обрали для них найпростіший: переклавши всі обов’язки на громадян за принципом порятунок потопаючих — справа самих потопаючих. Та чи не стане такий підхід черговою бідою для громадян?
Н. КАЛЮЖНА.

«Носівські вісті» №23(9199)

Читайте інші матеріали «Носівських вістей»

Переглядів: 217 | Додав: Адмін | Теги: Безпека, Газ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
теги
Календар
«  Червень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Реклама
Лучшие авто по актуальным ценам
Пошук
Годинник
Статистика
Счетчик PR-CY.Rank
PR-CY.ru
 



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Архів записів
 
 
О. Кононенко © 2008-2016